In het huidige tijdperk zijn social media een krachtig middel geworden om korfbalvereniging te verbinden met hun leden, fans en de korfbalcommunity. Het KNKV zet zich in om de zichtbaarheid en beleving van korfbal op sociale platforms te vergroten. Hoe we dat doen? Daarover lees je meer in het KNKV Magazine.
Elise Koning, contentmedewerker binnen het KNKV, vertelt: “Door aanwezigheid op verschillende kanalen, elk met een eigen doelgroep, kunnen we een breed publiek bereiken en de beleving en verbinding binnen de sport vergroten.” Benieuwd naar het volledige artikel en de praktische tips waar jouw vereniging mee aan de slag kan? Je leest het artikel hier.
Foto: Jurjen Smid
Gerelateerde artikelen
Aan de slag met de teamsamenstelling: ‘Goede communicatie is heel belangrijk’
Gepubliceerd op 09 juli 2025
De afgelopen periode draaide het KNKV samen met 16 enthousiaste verenigingen een lerende pilot rondom teamsamenstelling voor kinderen tot en met 12 jaar. De pilot, die ook aansloot bij Competitie 2.0, is onlangs afgerond. Zowel het KNKV als de deelnemers kijken terug op een leerzame periode, met een mooie uitwisseling van kennis en ideeën. In […]
Lees meer
Batterijopslag: slim opslaan, altijd scoren!
Gepubliceerd op 07 juli 2025
De salderingsregeling stopt per 1 januari 2027. Dat betekent dat je vanaf dat moment de stroom die je met je zonnepanelen overdag opwekt niet meer kunt verrekenen met de stroom die je in de avonduren verbruikt. Voor korfbalverenigingen met zonnepanelen op de accommodatie is het goed om daar nu al rekening mee te houden. Of […]
Lees meer
Terugblik op de Korfbal Leaguefinale: wat zeggen de cijfers?
Gepubliceerd op 03 juli 2025
De Korfbal Leaguefinale in Rotterdam Ahoy is het grootste indoor sportevenement van Nederland, met daarin de beste clubs van de wereld. Ook de afgelopen editie was weer een groot succes, met wedstrijden van hoog niveau en een fantastische sfeer op de tribunes. Omdat we willen blijven groeien en verbeteren, is na afloop van de Korfbal Leaguefinale een publieksonderzoek uitgevoerd. De uitkomsten tonen aan dat de finale niet alleen een breed publiek trok, maar ook het enthousiasme voor de sport een flinke impuls gaf – met name bij mensen die zelf niet (meer) actief zijn in het korfbal.
Lees meer
Topartikelen
Trainers
Verenigingsservice
Start het nieuwe seizoen goed met Training geven: de basics!
Gepubliceerd op 11 juni 2025
Bestuurders
Verenigingsservice
KNKV komt met nieuwe podcastserie Vereniging Centraal
Gepubliceerd op 16 april 2025