Korfballers genieten van hun sport die zij als sociaal, dynamisch, verbindend en veelzijdig ervaren. Maar niet-korfballers kijken anders tegen de sport aan en gebruiken kwalificaties als saai, suf en ouderwets. Om dat beeld te veranderen en het imago van het korfbal te versterken, zijn we met een speciaal project gestart. Alles over dit project lees je in het KNKV Magazine.
Erik Broeren is sinds januari manager Marketing, Communicatie, Sponsoring & Events binnen het KNKV. Vanuit zijn functie is Erik verbonden aan het project ‘Het versterken van het korfbalimago’, dat dit jaar is opgestart. “Hierbij draait het om: wat willen we als korfbalverbond uitstralen en welke korfbalwaardes passen daarbij? We zijn op dit moment de waardes in kaart aan het brengen die het suffe en saaie imago, wat de sport voor velen nog steeds heeft, gaat kantelen. Daarbij onderscheiden we verschillende waardes zoals gelijkwaardig en dynamisch. Maar ook het open, toegankelijke en sociale karakter van de sport.”
Ben je benieuwd welke vervolgstappen er genomen gaan worden vanuit het project? Je leest het in het nieuwe KNKV Magazine.
Foto: Marco Spelten, Korfbalfoto.nl