Het KNKV neemt één keer per vier jaar de tijd om goed naar haar strategie te kijken. Dat moment is nu weer aangebroken. Hoe staat onze mooie sport ervoor en welke kansen en risico’s ziet het KNKV in de toekomst? En wat moeten we doen om gezamenlijk die kansen te pakken en de risico’s zoveel mogelijk voor te zijn of uit te schakelen? Wil jij hierover meedenken? Vul dan deze korte vragenlijst uiterlijk 20 maart in! #denkmeemethetKNKV
Het strategietraject loopt van maart tot en met oktober. Het KNKV start met het verzamelen van zoveel mogelijk inzichten (van wensen en behoeften van verenigingen en korfballers tot inzicht in het imago van de sport) en inspiratie (trends en ontwikkelingen). Het KNKV stapt hiervoor dit keer buiten de gebaande paden en zoekt ook inspiratie buiten de wereld van sport. Zo gaat het KNKV zich bijvoorbeeld verdiepen in de belevingswereld van de jongere generaties, maatschappelijke ontwikkelingen en de nieuwste technologische trends. Het KNKV vat alle inzichten samen en kijkt waar voor korfbal de belangrijkste kansen en uitdagingen liggen. Op basis daarvan bepaalt het KNKV haar strategische koers voor de komende jaren.
#denkmeemethetKNKV
Het KNKV ontwikkelt de strategie als bond niet alleen. Daarvoor haalt het KNKV veel inspiratie van buiten – dit keer dus nog meer dan anders – en zijn ook de verenigingen en leden hier hard bij nodig. Ook dat gaat dit keer anders dan anders. Dit jaar is meedenken laagdrempeliger, leuker en concreter. Dat beoogt het KNKV althans. Hieronder lees je in het kort wat het KNKV van plan is. Dit gebeurt vanuit de campagne #denkmeemethetKNKV.
- Het KNKV zet via social media een kort marktonderzoek uit onder korfballers. Dit is een onderzoek naar het imago van de sport. Dezelfde vragen worden ook, met behulp van een markonderzoeksbureau, uitgezet onder niet-korfballers. Dat geeft de mogelijkheid goed te vergelijken;
- In september organiseert het KNKV voor haar verenigingen een dag vol inspiratie. Hierin worden een aantal trends besproken en denkt de groep met elkaar na over wat deze trends kunnen betekenen voor de sport. Meer informatie en een uitnodiging hiervoor volgen;
- In de tussentijd vraagt het KNKV verenigingen en iedereen die korfbal een warm hart toe draagt mee te denken via social media. De komende maanden plaatst het KNKV regelmatig stellingen, polls en vragen vanuit de campagne #denkmeemethetKNKV. Hiermee wordt bijvoorbeeld opgehaald wat de wensen en behoeften van de verenigingen zijn. Er worden ook al een aantal concrete ideeën kort getoetst.
Hoe kijk jij naar je eigen sport?
Jouw mening is belangrijk! Deel daarom je mening en vul deze korte vragenlijst uiterlijk 20 maart 2022 in en maak kans op één van de mooie prijzen. De volgende prijzen worden verloot:
- Drie keer twee entreekaarten voor de Korfbal Leaguefinale op zaterdag 16 april in Ahoy;
- Eén Meet and Greet met TeamNL Korfbal op Papendal;
- Twee keer één gesigneerd shirt van TeamNL Korfbal;
- Twee keer één korfbalbal maat 5;
- Twee keer één tegoedbon ter waarde van € 40,- te besteden in de Korfbalshop.nl.
Conclusies en resultaten
Uiteraard zoekt het KNKV een manier om straks, als de strategie staat, deze aan verenigingen terug te koppelen. Hetzelfde geldt voor eventuele tussentijds resultaten. Komen er interessante of relevante zaken uit het marktonderzoek of andere onderdelen van het traject, dan wordt dit eerder teruggekoppeld. Heb je nog vragen? Neem dan contact op met team service en ondersteuning.
Foto: Martin Hulsman, Korfbalfoto.nl