Hoe betrek je meer en nieuwe doelgroepen bij je vereniging? Korfbalverenigingen Emmeloord, Synergo en Victum leveren het bewijs dat het vergroten van het korfbalaanbod en het verwelkomen van nieuwe, inclusieve groepen een schot in de roos is voor hun verenigingen. Lees er alles over in het KNKV Magazine.
Hanneke Bruins van Emmeloord en Ank Versteeg van Victum vertellen in het artikel over hoe het G-korfbal niet meer weg te denken is bij hun vereniging. Ank Versteeg: “De G-korfballers zijn volledig geïntegreerd binnen onze vereniging, die trots is dat wij deze groep spelers in ons midden hebben.” Ook bij Emmeloord is er enthousiasme: “Ons motto is: meedoen is belangrijker dan winnen. De G-korfballers stralen dat in alle opzichten uit en zijn een geweldige toevoeging aan de vereniging.
Anne de Roos vertelt hoe Synergo haar sociale gezicht nog nadrukkelijker wilde tonen door in te spelen op de behoeften van ouderen en buurtgenoten. Dan heeft geresulteerd in het succesvolle initiatief GoldenSports: “We kunnen GoldenSports nu nog behappen met één trainer voor de groep die er op dit moment is. Als er nog meer mensen bij komen, zullen we dat aantal moeten uitbreiden, maar dat doen we met alle plezier.”
Het volledige artikel lees je hier.