Servicecijfer KNKV 2018 bekend

Sinds 2016 voert het KNKV jaarlijks in juni de servicemeting uit. Dit onderzoek bestaat uit 2 delen; een tevredenheidsmeting en een behoefte-onderzoek onder de verenigingen. Op basis van de resultaten uit de tevredenheidsmeting kan de KNKV-organisatie ingericht worden waardoor een hogere tevredenheid onder de verenigingen ontstaat.

Het behoefte-onderzoek geeft inzicht op welke gebieden verenigingen advies/ondersteuning willen hebben. Hiermee willen we de producten en diensten van het KNKV zo optimaal mogelijk afstemmen op de verenigingen. Het overall servicecijfer wat het KNKV in 2018 kreeg is een 6,8. Dat zit net onder het cijfer van 2017 (7,0). De onderwerpen waarbij, volgens de verenigingen, op dit moment het meeste behoefte is aan ondersteuning zijn zichtbaarheid, trainersopleidingen en technisch beleid. Terwijl ook arbitrage hoog scoort.

In de Infographic Servicemeting 2018 zie je de meest belangrijke resultaten van de meting. Benieuwd naar de resultaten van voorgaande jaren? De infographics van 2016 en 2017 vind je op de site.

De komende maanden gaat het KNKV aan de slag om de advies- en ondersteuningsvragen af te handelen. Mocht je nog vragen hebben, stel deze dan via het ticketsysteem.

In het voorjaar van 2019 houdt het KNKV wederom een servicemeting.

Datum: 27 september 2018 uur

Service en ondersteuning