KNKV en RCN Vakantieparken breiden samenwerking uit

Ook in 2020 geven het KNKV en RCN Vakantieparken verenigingsvrijwilligers de waardering die ze verdienen. Tevens draait het succesvolle zomerprogramma Tour de Camping op volle toeren door. Beide partijen verlengden vorige maand, tijdens de slotdag van de Korfbal Challenge in Rotterdam, hun contract met een jaar.

In de gezamenlijke campagne worden vrijwilligers van korfbalverenigingen beloond met een verblijf op één van de RCN Vakantieparken. Bestuurders, andere leden, vrienden en familie mogen vrijwilligers nomineren op de speciale nominatiepagina, waarna door het jaar heen de zes uitgekozen vrijwilligers worden ‘overvallen’ tijdens de vrijwilligersactiviteit bij de korfbalvereniging. Het KNKV en RCN verrassen hem of haar met een mini-vakantie ‘tijd voor het gezin’, want: vakantie vier je samen!

In 2020 start het KNKV met een online magazine voor verenigingsbestuurders en -kader en in iedere editie is aandacht voor de vrijwilligersactie. Verder organiseren het KNKV en RCN, met medewerking van TeamNL Korfbal, in september een clinic bij de vereniging, die de meeste nominaties heeft ingediend. Tijdens die clinic worden ook alle genomineerde vrijwilligers van die vereniging in het zonnetje gezet.

Tour de Camping
Ook het succesvolle project Tour de Camping krijgt een vervolg in de zomermaanden. Een KNKV-team trekt langs de negen RCN Vakantieparken om korfbalclinics te geven aan de vakantie vierende kinderen. Vorig jaar trok de tweede editie van Tour de Camping zo’n zeshonderd enthousiastelingen.

Naast de vrijwilligerscampagne en Tour de Camping komen er ook winacties voor onder andere toegangskaarten voor de finale in Rotterdam Ahoy. Het KNKV en RCN komen binnenkort met een update over de vrijwilligerscampagne, Tour de Camping en de overige acties.

Succesvolle samenwerking
Het KNKV startte in 2019 de samenwerking met RCN, dat zeventien vakantieparken in Nederland en Frankrijk telt. Na een succesvol eerste jaar van samenwerking staan nu op alle negen Nederlandse parken een korfbalpaal.

Bibi Terlouw (Marketing KNKV): “Na de succesvolle samenwerking van vorig jaar zijn we blij met een vervolg van ons partnerschap. De waardering voor vrijwilligers, die binnen onze sport zo belangrijk is, kunnen onze verenigingen via RCN tot uiting brengen. We rekenen op een mooi jaar met veel nominaties voor de vrijwilligers en deelnemers aan Tour de Camping.”

Martin van Schaik (Marketing RCN Vakantieparken): “RCN Vakantieparken en de korfbalcommunity zijn een mooie match. Eigenschappen zoals sportief/actief,  buiten zijn en gezelligheid zijn dingen die zowel de korfballer als de RCN-gast typeert. We merken daardoor dat korfbalfamilies zich erg thuis voelen op onze parken. Na het succesvolle eerste kennismakingsjaar zetten we de samenwerking graag verder en zullen we de huidige activiteiten uitbreiden met interessante acties voor zowel de teams als de families.”

Over RCN Vakantieparken
RCN biedt al meer dan 65 jaar een bijzondere combinatie van kamperen en verblijfsaccommodaties op prachtige locaties. Met 17 vakantieparken in Nederland en Frankrijk zorgt RCN jaarlijks dat zo’n 200.000 gasten een fijne vakantie beleven op de parken. Elk park bij RCN is uniek, heeft een eigen karakter, prachtige ligging in de natuur en een ruime keuze aan kampeermogelijkheden en verhuuraccommodaties. Maar wat niet iedereen weet, is dat RCN behalve het leveren van heerlijke vakanties, ook iets bijzonders doet met de winst die ze realiseren. De gehele winstuitkering besteedt RCN namelijk aan maatschappelijke projecten en aan mensen voor wie vakantie minder vanzelfsprekend is door eenzaamheid, gebrek aan geld of fysieke omstandigheid. RCN heeft een missie om de vakantiebeleving die zij te bieden hebben te delen met zoveel mogelijk mensen, ook voor wie dit nu niet bereikbaar is. Want alleen als je deelt krijgt het waarde!

Datum: 23 januari 2020 uur