Ledenwerving en –behoud

Het organiseren van een vrienden- en vriendinnentraining is een succesvol concept om nieuwe jeugdleden te werven. Jongens en meisjes die al lid zijn van de vereniging nemen hun vriend, vriendin, klasgenoot, neef, nicht, buurjongen of buurmeisje mee om samen te korfballen. Zo’n middag of avond vol (korfbal)plezier biedt kansen om nieuwe jongens en meisjes op een leuke en laagdrempelige manier kennis te laten maken met korfbal en met jouw vereniging.

De inhoud van de cursus 
De cursus ‘Meer Leden in Kortere Tijd’  (MLKT) biedt de oplossing voor verenigingen die echt een ijzersterke ledenwerfactie willen! Eén van de conclusies is dat een lange analyse niet doorslaggevend is om tot resultaat te komen.  De bekende SWOT-analyses geven misschien wel een goed beeld van het probleem, maar echt tot actie aanzetten doen ze meestal niet. Daarom gaan we bij MLKT na een korte analyse tot actie over.

Bij de cursus ‘Meer Leden in Kortere Tijd’ worden vier stappen gezet:

De inhoud van de cursus 
De cursus ‘Meer Leden in Kortere Tijd’  (MLKT) biedt de oplossing voor verenigingen die een ijzersterke ledenwerfactie willen! Eén van de conclusies is dat een lange analyse niet doorslaggevend is om tot resultaat te komen. De bekende SWOT-analyses geven misschien wel een goed beeld van het probleem, maar echt tot actie aanzetten doen ze meestal niet. Daarom gaan we bij MLKT na een korte analyse tot actie over.

Pagina's