Bestuurlijke opleidingen

Méér mensen en sponsoren bewegen naar uw sportvereniging

Als bestuurders het hebben over ledenwerving of sponsoring zijn  ze eigenlijk bezig met marketing. Marketing betekent inspelen op de behoeftes van de klant en in dit geval het lid of de sponsor.  

De inhoud van de cursus 
De cursus ‘Meer Leden in Kortere Tijd’  (MLKT) biedt de oplossing voor verenigingen die echt een ijzersterke ledenwerfactie willen! Eén van de conclusies is dat een lange analyse niet doorslaggevend is om tot resultaat te komen.  De bekende SWOT-analyses geven misschien wel een goed beeld van het probleem, maar echt tot actie aanzetten doen ze meestal niet. Daarom gaan we bij MLKT na een korte analyse tot actie over.

Bij de cursus ‘Meer Leden in Kortere Tijd’ worden vier stappen gezet:

De inhoud van de cursus 
De cursus ‘Meer Leden in Kortere Tijd’  (MLKT) biedt de oplossing voor verenigingen die een ijzersterke ledenwerfactie willen! Eén van de conclusies is dat een lange analyse niet doorslaggevend is om tot resultaat te komen. De bekende SWOT-analyses geven misschien wel een goed beeld van het probleem, maar echt tot actie aanzetten doen ze meestal niet. Daarom gaan we bij MLKT na een korte analyse tot actie over.

Een echte aanrader om samen met je leden te werken aan de ontwikkeling van je club

Thematraject ‘Besturen met een visie PLUS’
Hoe creëer je betrokkenheid binnen de vereniging? Hoe kun je diverse groepen en generaties verbinden? Hoe leid je succesvol een ALV of visie avond? Het KNKV biedt het thematraject ‘Besturen met een visie PLUS’ aan, waarin wordt ingegaan op kansen en mogelijkheden om samen de vereniging te veranderen.

Een praktische aanpak om de club te runnen

Thematraject ‘Besturen met een visie’
Hoe verplaatst een effectieve bestuurder zijn focus van het blussen van brandjes en het tevreden stellen van leden en ouders naar effectief en doelmatig besturen? Het KNKV biedt het thematraject ‘Besturen met een Visie' aan, waarin wordt ingegaan op wat clubbestuurders vooral wel en niet zouden moeten doen.

Een korfbalvereniging kan niet zonder vrijwilligers. Zij nemen vrijwel altijd een sleutelpositie in binnen de vereniging. Het zijn leden, die zich enkele of meerdere uren per week inzetten voor de club om korfballen en nevenactiviteiten mogelijk te maken.

Voor veel mensen is dit een leuke en leerzame vrijetijdsbesteding. Gelukkig realiseren veel verenigingen zich, dat zij niet zonder de inzet van deze vrijwilligers kunnen. Het is daarom van belang daar een goed beleid voor te ontwikkelen. Hoe ga je op een goede manier met vrijwilligers om? En hoe kom je aan vrijwilligers.

Als bestuurders het hebben over ledenwerving of sponsoring zijn  ze eigenlijk bezig met marketing. Marketing betekent inspelen op de behoeftes van de klant en in dit geval het lid of de sponsor.  

De inhoud van de cursus 

De cursus ‘Meer Vrijwilligers in Kortere Tijd’  (MVKT) biedt de oplossing voor verenigingen die succes gegarandeerd het vrijwilligerstekort willen oplossen!

De inhoud van de cursus 

Pagina's